وبلاگ مهندسی برق

وبلاگ مهندسی برق

Electrical engineering
وبلاگ مهندسی برق

وبلاگ مهندسی برق

Electrical engineering

جای خالی دوستان

با سلام خدمت همه بزرگواران.

امیدوارم حالتون توپه توپ باشه.  می خواستم بگم که من نزدیک دو هفته نخواهم بود و میرم مسافرت و وبلاگم همینطوری پادرهوا میمونه. ولی زود بر میگردم. 

اما خواهشا منو از پیشنهادات و انتقاد هاتون بی دریغ نکنین. منتظر کامنتاتونم. 


مواظب خودتون باشین...

 

خداحافظ...

تهذیب نفس

راههای عملی جهت شروع تهذیب نفس چیست ؟


اولین راه برای تهذیب نفس، خودشناسی است. یعنی انسان باید بداند کیست؟ و چه جایگاهی در این عالم و بین موجودات دیگر دارد. بداند چگونه و برای چه به این دنیا آمده است و نهایت کارش چیست؟ بنابراین، هر انسانی باید بتواند به پرسشهای فوق که برگرفته از حدیث نبوی است، پاسخ روشن داشته باشد. پس آغاز راه تهذیب، خودشناسی است. وقتی انسان بفهمد که کاملترین موجود است و محبوبترین آنها نزد خدا است. در یک کلام وقتی به جایگاه ممتازش در این عالم هستی پی ببرد برای بازگشت به خوبیها و برای رفع آفات و خدایی شدن، بهترین انگیزه را خواهد داشت.
نکته مهم دیگر، عزم بر حرکت است، تصمیم بر حرکت به سوی پاک شدن، و نیز تصمیم بر باز نگشتن به راهی که تا کنون میرفته. به عبارت دیگر، توبه کند. باید با خود شرط کند بین خود و راهی که تا کنون میرفته فاصله ایجاد کند، و از رفتاری که موجب گرفتاریش شده است، روی بگرداند. حتی نگاهی به گذشته ممکن است وسوسه بازگشت به آن را در پی داشته باشد.
نکته سوم، جبران گذشته است. یعنی آن چه از حقالله مثل نماز و روزه و ... که انجام نداده است، انجام دهد و حق الناس را جبران کند و از این به بعد هم با خدای خود شرط کند که خود را مقید به انجام واجبات و ترک محرمات خواهد کرد. افزون بر این مطالب، آنچه را که در راه تهذیب و پاک کردن نفس حایز اهمیت است امید به رحمت خدا و دور کردن یأس از خویشتن میباشد. دلسرد شدن و ناامیدی آفت بسیار بزرگی است. باید به خدا توکل داشت و به معصومین(:) متوسل شد تا در این راه یاریمان کنند. امید به رحمت خدا موجب قوت دل است و یأس از رحمت الهی کفر است. با توجه به پشیمانی و عزم بر ترک گناهان گذشته، یقین بدانید که روح و جانتان صفا و صیقل میگردد و دریچههای نور در قلبتان گشوده میگردد. خداوند در حدیث قدسی میفرماید: «لو یَعلم المدبرون کیفَ اشتیاقی بهم لَماتوا شوقاً» اگر آنها که به من پشت کردند میدانستند که چقدر مشتاق به آنها هستم، از شدت شادی جان میدادند. بازآ بازآ هر آنکه هستی بازآ گر کافر و گبر و بتپرستی بازآ
این درگه ما، درگه نومیدی نیست
صد بار اگر توبه شکستی بازآ

FASTMARKET.BLOGSKY.COM

دانلود کتاب آموزش نقشه کشی برق ساختمان با فرمت PDF

دانلود کتاب آموزش نقشه کشی برق ساختمان با فرمت PDF

 

آموزش نقشه کشی برق ساختمان برای این ساعت ، یکی دیگر از کتاب های آموزشی و کاربردی رشته های فنی را برای شما همراهان همیشگی یاس دانلود با عنوان کتاب آموزش نقشه کشی برق ساختمان آماده کرده ایم که در آن به اختصار و به کمک نقشه های طراحی شده با نرم افزار اتوکد ، با نقشه سیستم برق بخشهای مختلف ساختمان آشنا خواهید شد . می دانیم که با پیشرفت علم در زمینه های مختلف ، گام های بلندی نیز در زمینه ی ساخت ساختمان و تجهیزات جانبی آن برداشته شده است و در ساختمان های جدید سیستم برق ساختمان ها بسیار پیشرفته تر از قبل طراحی شده ، که خود نشان از اهمیت این بخش در طراحی و ساخت ساختمان های جدید دارد .

از این رو دانلود کتاب آموزش نقشه کشی برق ساختمان با فرمت PDF را برای کاربرانی که به طراحی و نقشه کشی قسمت های مختلف ساختمان علاقه دارند آماده کرده ایم . کتاب آموزش نقشه کشی برق ساختمان شما را با علائم ، نقشه پلان ها ، نمودار تابلوها ، نمودار رایزر ، جزئیات نقشه ، توضیحات نقشه و … آشنا می کند . و میتواند راهنمای تصویری خوبی برای دانشجویان و علاقمندان به رشته ی برق و گرایش برق ساختمان نیز باشد . امیدواریم از مطالعه ی این کتاب کاربردی و تخصصی لذت ببرید .

 

 

نام کتاب : آموزش نقشه کشی برق ساختمان
نویسنده : رضا ترابی اصفهانی
موضوع : مهندسی عمران
تعداد صفحات : 41
فرمت : PDF
زبان : فارسی

 

محدوده‌های پیشرفت فن‌آوری الکترونیک

اگر بخواهیم در آن‌چه که ویژگی مشترک صنعت پیشرفته‌ی امروزی است دقیق شویم و به عبارتی سعی کنیم این ویژگی را به روشنی بیابیم و تعریف کنیم باید از الکترونیک نام ببریم. البته بسیاری از وسایل صنعتی وجود داشته و هنوز وجود دارند که در آنها عملاً از الکترونیک استفاده نشده است مانند اتوموبیل‌های قدیمی‌تر یا صنایع دستی و امثالهم. اما روند پیشرفت علم و فن‌آوری به گونه‌ای است که هر روز بیشتر از دیروز از قابلیت‌های گسترده و مکشوف و نامکشوف علم الکترونیک در همه چیز حتی آنها که تاکنون در آنها از الکترونیک استفاده نمی‌شده استفاده می‌گردد. و کم‌کم دیگر کم‌تر وسیله‌ی صنعتی کوچک یا بزرگی را شاهدیم که الکترونیک در تمام یا قسمتی از آن نقشی ایفا نکند. الکترونیک یعنی علمی که قوانین حاکم بر الکترون‌ها در درون و بیرون اتم‌ها و حرکت‌ها و کنش‌های آنها با همه‌ی چیزها را مطالعه و آزمایش می‌کند و قابلیت‌های کاربردی این مطالعات را در عرصه‌های مهندسی برای ساخت و تعالی وسایل مختلف الکترونیکی مفید در زندگی بشر مورد بهره برداری قرار می‌دهد. این علم از آنجا این‌قدر قابلیت گسترش به تقریباً همه چیز را دارد که در آن چیزی نقش اصلی را بازی می‌کند که در همه چیز هست، یعنی الکترون. الکترون‌ها عمدتاً به دو صورت پلاسما و حالت جامد می‌توانند وجود داشته باشند. نخستین پیشرفت‌های الکترونیک در عرصه‌ی پلاسمایی آن بود. لامپ‌های کاتدیک قدیمی که مثلاً در تلویزیون‌ها و رادیوهای لامپی خیلی قدیمی به کار می‌رفت شاهد این موضوع است. بحث تخلیه‌ی الکتریکی در گازهای مختلف نیز در این مقوله گنجانده می‌شود. این خود بیان کننده‌ی این است که گرچه حالت پلاسما نخستین عرصه‌ی پیشرفت الکترونیک بود اما به هیچ وجه پیشرفت در این عرصه متوقف نشد هرچند ادامه‌ی پیشرفت در بسیاری از قسمت‌های آن به عرصه‌ی حالت جامد واگذار شد. مثلاً لامپ‌های تخلیه‌ی الکتریکی هرچند در پروسه‌ی پیشرفت، شکل و شمایل و حتی مکانیسم‌های کارکردی خود را تغییر دادند اما همچنان در عرصه‌ی پلاسمایی الکترونیک باقی ماندند مانند ظهور لامپ‌های متداول شده‌ی کم مصرف به جای لامپ‌های مهتابی.

هرچند هم‌چنان‌که گفتیم الکترونیک حالت جامد سعی در جایگزینی الکترونیک پلاسمایی داشت و دارد اما در بسیاری از موارد دارای آن قدرت الکترونیک پلاسمایی نیست و نمی‌تواند جای آن را بگیرد و در بسیاری از موارد هم هنوز حتی در موارد قدرت کم نیز اصولاً نتوانسته است وارد شود زیرا اصولاً فیزیکِ مسأله اجازه‌ی چنین ورودی را به آن نداده است. مثلاً در درون لامپ‌های تقویت تصویر یا لامپ‌های دوربین‌های دیددرشب یا دوربین‌های حرارتی، این تنها الکترونیک پلاسمایی است که باعث تشکیل و تقویت تصویر می‌شود. در این نوع لامپ‌ها، تصویر بسیار ضعیف یا تصویر حرارتی موضوع بر روی صفحه‌ای فوتوکاتدیک تشکیل می‌شود. این صفحه که در درون لامپ خلأ شده‌ای قرار دارد متناسب با شدت تابش فرود آمده بر خویش از نقاط با شدت تایش فرودی بیشتر، الکترون‌های بیشتری آزاد می‌کند تا نقاطی که شدت تابش بر آنها ضعیف‌تر است. این فوتوالکترون‌های آزاد شده تحت میدان الکتریکی شدیدی که در لامپ ایجاد می‌شود در میدان شتاب می‌گیرند و در سوی دیگر لامپ به پرده‌ای فسفری برمی‌خورند که منجر به تابش نور مرئی می‌شود. طبیعی است که چون نقاط متناظر با شدت فرودی بیشتر برای تابش فرودی الکنرومغناطیسی باعث گسیل یا آزادسازی الکترون‌های بیشتری می‌شوند همین الکترون‌های بیشترِ شتاب گرفته در درون لامپ بر نقطه‌ی نظیر مربوطه روشنایی بیشتری تولید می‌کنند و به این ترتیب تصویر تشکیل شده بر صفحه‌ی فوتوکاتد به صورت تقویت شده بر صفحه‌ی فسفری بازسازی می‌شود. چنا‌ن که می‌بینم فرایند فیزیکی به کار رفته در این نوع لامپ‌ها تماماً پلاسمایی است.
 FASTMARKET.BLOGSKY.COM

اموزش سیستم های کنترل خطی با متلب (از مایشگاه کنترل)

جزوه ی ازمایشگاه کنترل خطی با نرم افزار متلب را که جزوه ی کامل و مناسبی است رو براتون گذاشتم.

با تشکر از استاد گرامی اقای امیر سالکی.

مشخصات فایل:

اموزش سیستم های کنترل خطی با نرم افزار متلب

نوشته: امیر سالکی

تهیه و تنظیم:  محمد غفارپور



FASTMARKET.BLOGSKY.COM