وبلاگ مهندسی برق

وبلاگ مهندسی برق

Electrical engineering
وبلاگ مهندسی برق

وبلاگ مهندسی برق

Electrical engineering

نیروگاه فراساحلی ژاپن ‎



شرکت Kyocera به تازگی  طرح ایجاد بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی فراساحلی ژاپن را آغاز کرده است.انرژی پاک تولید شده توسط نیروگاه 70 مگاواتی کاگوشیما ناناتسوجیما از طریق یک شرکت محلی برق، به شبکه برق ملی فروخته خواهد شد. با اینکه انرژی خورشیدی در مقیاس مفید در اول نوامبر 2013 راه افتاد ولی به طور رسمی در چهارم نوامبر افتتاح شد.

Kyocera  با همکاری شش شرکت دیگر برای راه اندازی این نیروگاه همکاری کرده است. این شرکت امیدوار است که این ریسک اخیر فراساحلی نمونه‌ای برای ژاپنی تمیزتر باشد. این نیروگاه خورشیدی طراحی شده تا ژاپن را به استفاده هرچه بیشتر از منابع انرژی‌های نو تشویق کند.

ایجاد این نیروگاه به علت تجدید نظر در برنامه تعرفه تغذیه به شبکه برق (FIT= feed in tariff) ژاپن ممکن شد که در جولای 2012 بازسازی شد و به موجب آن، انرژی خورشیدی توانست جایگاه بهتری پیدا کند. تنظیمات تغذیه به شبکه برق، تجهیزات محلی را ملزم می‌کند تا 100 درصد انرژی حاصل از نیروگاه‌های خورشیدی که بیش از 10 کیلووات تولید می‌کنند را خریداری نمایند.

 

عید فطر بر تمام روزه داران مبارک باد

خداحافظ ای محفل وصف یار

خداحافظ ای ماه پروردگار

خداحافظ ای سر به سر شور و شوق

خداحافظ ای لحظه های وصال

“عید فطر مبارک”

                                                                                                             
           

ماشین 1

با سلام خدمت دوستان. 


بنده با توجه به اینکه درس ماشین 1 را با نمره  خیلی بدی پاس کردم  ولی به دلیل علاقه ام به این درس سعی مینکم کمبود های این درس را حداقل در ازمایشگاه ماشین 1 جبران کنم. بخاطر همین گزارش کار و دستور کار این درس را در اختیار شما میگذارم. موفق باشین.


1) دستور کار ماشین 1


2) گزارش کار ماشین 1

کتابچه آموزش تابلوهای برق


کتابچه آموزشی در زمینه تابلوهای برق و تاسیسات الکتریکی




مطالبی که در این کتابچه می خوانید:
آشنایی با انواع تابلوهای برق
شناخت تجهیزات به کار رفته در تابلوهای برق
معرفی یک نمونه تابلوی برق و اجزاء آن به صورت کامل همراه با تصویر

فرمت فایل : pdf
حجم فایل:  2.5 مگا بایت
نویسنده: مهندس حامد ادیبی




لامپ کم مصرف سوخته را دور نیاندازید


لامپ کم مصرف سوخته را دور نیاندازید

لامپ های فلورسنت فشرده یا همان لامپ کم مصرف (Compact Fluorescent Lamp) که به اختصار CFL نامیده میشود با توجه به ساختار از دو قسمت لامپ و قسمت راه انداز الکترونیکی (بالاست) تشکیل شده است. عموما پس از از کار افتادن لامپها با توجه به عدم آگاهی، اکثر ما اون رو دور می اندازیم در حالی که امکان استفاده مجدد از قسمتهای سالم لامپ وجود داره.

در این نوع لامپها همانطور که گفته شد مانند لامپهای فلورسنت لامپ برای روشن شدن نیاز به راه انداز دارد که راه انداز این لامپ ها بصورت الکترونیکی بوده و همراه خود این لامپ میباشد به همین خاطر به این لامپها بالاست سرخود میگویند.

علت از کار افتادن این لامپها میتواند به دلیل معیوب شدن خود لامپ و یا معیوب شدن بالاست آن باشد. در برخی موارد میتوان بالاست را تعمیر کرد اما باید دقت کنید که هزینه تعمیر از هزینه یک لامپ نو بیشتر نباشد!

اگر خود لامپ سوخته و بالاست آن سالم است میتوانید بالاست آنرا بجای چوک و استار یک لامپ فلورسنت (یا همان لامپ مهتابی) هم استفاده کرد که در این حالت باید به وات لامپ کم مصرف و لامپ فلورسنت دقت کنید به این صورت که اگر لامپ کم مصرف شما 40 وات به بالا باشد میتوانید با آن لامپ مهتابی 40 وات را روشن کنید در غیر اینصورت مدار بالاست شما عمر زیادی نخواهد داشت.

 

همچنین در صورت سالم بودن بالاست یا لامپ میتوانید از آن در یک لامپ مشابه با توان مشابه که بالاست یا لامپ آن سوخته استفاده کنید و مجدد از لامپ جدید مدتها استفاده کنید.

ضمن اینکه باید در نظر داشت که دور انداختن لامپها امکان شکستن لامپ را افزایش داده و شکستن آن موجب پخش شدن گاز  سمی بخار جیوه شده که بسیار سمی و علاوه بر آن اثرات مخرب زیست محیطی و تخریب لایه ازن دارد.

 استفاده از این مطلب با درج نام و آدرس وبلاگ تخصصی مهندسی برق مجاز میباشد.